Menu

Het lukt mij niet om een Europees coronacertificaat te bekomen, wie kan mij helpen?

Wachttijden
Hou er rekening mee dat de gegevens niet onmiddellijk beschikbaar zijn voor het certificaat:

Heb je ondanks de wachttijd nog altijd niet de juiste informatie neem dan contact op met het vaccinatiecentrum als het gaat over een vaccinatie, het testcentrum als het gaat over een PCR-test of het labo als het gaat over een bloedanalyse. Het ziekenfonds kan dit niet voor jou oplossen.

Ik heb geen smartphone of computer.
Je kan een certificaat aanvragen op het regionaal nummer (Vlaanderen: 078 78 78 50 – Brussel: 02 214 19 19 – Wallonië: 071 31 34 93). Je tikt je rijksregisternummer in wanneer het antwoordapparaat je daarom vraagt. Er wordt een papieren versie van je certificaat opgestuurd naar je officieel adres.

Ik kan niet overweg met smartphone, computer of het automatisch antwoordsysteem.
Je kan met het ziekenfonds telefonisch contact opnemen, een medewerker kan voor jou de aanvraag doen via het automatisch antwoordapparaat. Een papieren certificaat wordt dan naar je officieel adres gestuurd.
Heb je onmiddellijk het certificaat nodig en heb je geen smartphone, dan maak je een afspraak in een kantoor van het ziekenfonds en breng je je identiteitskaart mee. Je moet ook je pincode van je identiteitskaart kennen. Een medewerker kan dan met jouw toelating onmiddellijk het certificaat afdrukken en meegeven tijdens de afspraak.