Fraudemeldpunt gezondheidszorgen

Rekent een zorgverstrekker zorgen aan die niet werden toegediend? Denk je dat een instelling onnodige onderzoeken verricht? Of vermoed je een andere onregelmatigheid binnen de gezondheidszorg?

Dan kan je een schriftelijke melding sturen of je kan bij één van onze kantoorhouders een schriftelijke verklaring afleggen. We zullen je melding onderzoeken en eventueel zal één van onze medewerkers of het RIZIV nog contact opnemen voor bijkomende informatie.

Je persoonsgegevens zullen niet worden meegedeeld aan de betrokken zorgverlener of instelling. Omwille van privacy redenen kunnen we je achteraf ook niet informeren over de afhandeling van de melding of over een eventuele sanctie voor de betrokkene(n).

Gelieve schriftelijke meldingen te richten aan:

Dienst gezondheidszorgen – fraudemeldpunt
Antwerpsestraat 145
2500 Lier

Of op het e-mailadres: fraudemeldpunt@vnz.be.

Opgelet! Dit meldpunt behandelt enkel fraude binnen de gezondheidszorg, geen fraude met uitkeringen. Hiervoor verwijzen we je door naar www.meldpuntsocialefraude.belgie.be.